Založ si blog

Ad. M. Leško: Smer vytvoril zločinecký systém…

Pri čítaní nadpisov Denníka N som narazil na článok od M. Tódovej: „Marián Leško: Smer vytvoril zločinný systém, súd by mal stranu rozpustiť“. Nakoľko p. Leško nie je novinársky elév a už čosi som o ňom počul, a od neho aj čítal, napadlo mi staré slovenské príslovie, že: „Zabudol vôl, že teľaťom bol.“

Zdroj: Printscreen Denník n.

Pán politický komentátor si „podal“ SMER-SSD, spolu s p. Tódovou – už tradične, ako aj niektorých  jeho vedúcich predstaviteľov. (Nečítal som celý článok, nie som ochotný zaplatiť za obsah ani 1 € / týždeň). O p. R. Kaliňákovi napr. hovorí:“ Či chcem, alebo nechcem, dlhé roky pozorujem pána Kaliňáka a prišiel som na to, že kým to ide, obhajuje neobhájiteľné tak, že robí z poslucháčov, divákov a verejnosti hlupákov. Ale keď to už nejde, siahne po poslednom prostriedku, a to takom, že robí hlupáka sám zo seba.“

Ja si myslím, na rozdiel od p. Leška, že p. R. Kaliňák je excelentný právnik a na slovenské pomery výborný politik.

V spojitosti s p. Leškom sa trochu sa vrátim do minulosti, do čias normalizácie po roku 1970. Došlo k čistkám, ja som pracoval ako asistent na vysokej škole (VŠ), veľa mojich kolegov muselo zo školy odísť, lebo ideologicky sklamali. VŠ bola v tom čase ideologické pracovisko a nespoľahliví učitelia tam nesmeli učiť. My mladší sme mali to šťastie, že sme sa „nestihli“ skompromitovať. Tí, čo zostali na VŠ museli preukázať dobrý vzťah k vládnucej strane a k jej ideológii, a to aj tým, že museli odoberať tlačový orgán KSS, a nimi boli Pravda a Nové slovo (NS). Pravda bol denník, ako teraz, ale Nové slovo bol týždenník na vyššej teoretickej a ideologickej úrovni. Do NS nemohol hocikto a čokoľvek písať, a už vôbec nie byť interným redaktorom. Nakoľko mám dobrú pamäť, pamätám sa aj na nezriedkavé teoretické články p. M. Leška. (neviem, či bol redaktorom NS, alebo len aktívny prispievateľ. Skôr si však myslím, že bol interný redaktor)

O čom písal o.i. p. Leško, posúďte:

Myslím si, že p. Leško bol v tom čase tak ideologický na úrovni, že by mohol prednášať aj na Večernej univerzite Marxsizmu – Leninizmu (VUML).

Aj predseda strany SMER – SSD o ňom hovoril, že „bol to kovaný komunista“. Možno p. Leško za jeho slová aj týmto spôsobom sa SMERu-SSD chcel odplatiť a o pani redaktorke už vieme svoje, že SMER-SSD nie je jej obľúbenou stranou.

Na záver z NS tých čias, pridám aj jednu básničku o V.I.Leninovi od, aj v súčasnosti známej osobnosti:

Obrázky sú kópiou z týždenníka Nové Slovo. Po viacnásobnom kopírovaní sú horšej kvality, ale v prípade záujmu všetky jeho články môžete vyhľadať v archíve väčších knižníc.

PS 15.2.2023 . Chcem sa poďakovať všetkým čitateľom, ktorí si otvorili, resp. aj prečítali tento blog. Obzvlášť dakujem tým, ktorí v diskúsii vyjadrili svoj názor, čím podporili moje stanovisko, resp. mali iný názor ako autor blogu. Ďakujem najmä tým diskutujúcim, ktorí významne doplnili historické údaje o minulej činnosti p. M. Leška a tým významne doplnili jeho charakter, na čo som aj pôvodne chcel poukázať. Bol zaujímavý príspevok aj od známej blogerky, akou je dr. Zora Macko. Po čase však jej príspevok zmizol neviem, či to zrušila p. Dr., alebo to urobil cenzor.

Nevyčítam  minulú komunistickú činnosť p. M. Leška, ale to, že v súčasnosti kádruje slušných ľudí. Tvrdí o nich niečo nemorálne, ale žiadny dôkaz nepredložil. Dôsledok jeho vyjadrení nenechalo na seba dlho čakať a p. E. Kaliňák na YouTube oznámil, že podávajú na neho žalobu. Dúfam, že súd\y rozhodnú spravodlivo a miesto SMER-u SSD “zrušia” jeho.

Ako to bolo za socializmu? (1)

19.11.2023

Na napísanie tohto blogu ma inšpirovali udalosti pri pripomienke 17.11.89, ako aj súčasná, neľahká a neperspektívna, ekonomická situácia, a to nielen na Slovensku, hoci zdá sa, že u nás je to najhoršie. Asi rovnaký čas som prežil v socializme aj v súčasnom dravom a primitívnom kapitalizme. Viem život obyčajného človeka, v oboch [...]

Prečo vlastne chudobnieme? Lebo vojna na Ukrajine?

31.10.2023

To, že sme z roka na rok, my Slováci, chudobnejší cítime nielen v našich peňaženkách, ale potvrdzujú to aj články na stránkach novín a odborných štúdií. Analýzy a komparácie so zvyškom Európy sa opierajú o dáta naslovovzatých odborníkov – finančníkov, ekonómov, atď. Na túto tému nedávno bol zverejnený aj článok v Pravde, pod [...]

Potreba zmeny času – upozornenie

28.10.2023

Môj priateľ, bývalý minister financií a podpredseda vlády mi cez Viber poslal upozornenie na potrebu zmeny času dnes, 28.10. Keďže ma na tú potrebu upozorňuje tiež bývalý minister financií a (dokonca) predseda vlády, preposielam to aj vám. Ďakujeme Igi.

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 111
Celková čítanosť: 454872x
Priemerná čítanosť článkov: 4098x

Autor blogu

Kategórie