Založ si blog

Heger ako alibista a jeho určite neurčité vyjadrenia.

Určite sa mnohí z nás pamätajú na vyjadrenie jedného zo slovenských politikov: „Ja nie som historik“. Vznikol z toho mém, ktorý ešte aj dnes mnohí slovenskí žurnalisti používajú. V podstate to znamenalo, že „nie som historik, neviem sa k tomu vyjadriť“. Mali by sa vyjadriť odborníci. Celá táto „príhoda“ vznikla, keď moderátor Martin Strižinec v RTVS o 5 minút 12 diskutujúcich sa opýtal, či odsudzujú deportácie slovenských občanov židovského pôvodu. Samozrejme, každá deportácia je odsúdeniahodná. Aj tá spomínaná, ako aj napr. deportácia Nemcov či Maďarov z územia Československa po II. sv. vojne, hoci je to neporovnateľné. Je zaujímavé, že k týmto druhým deportáciám – odsunu zo svojich, najmä rodných miest do neznámej cudziny, sa naši súčasní politici nevyjadrujú negatívne, ale odsudzujú vyjadrenia tých, ktorí to kritizujú. Viď ostatný prípad Korčok vs. Kövér – predseda maďarského parlamentu.

V diskusii 26. marca 2017 otázka M. Strižinca, bola zjavne namierená proti politickej strane jedného z účastníkov, ktorý bol radový politik v NR SR, nebol premiérom, či ministrom, preto mohol dať aj „vyhýbavú odpoveď“.  V podstate však povedal pravdu, „nie je v danej oblasti odborník“, je to elektrotechnický inžinier.

Tento úvod som považoval za potrebné uviesť z dôvodu, že keď dvaja robia to isté, nie je to „to isté“. Tí, čo sledujeme dianie na slovenskej politickej scéne, určite zaregistrovali vyhýbavé odpovede súčasného premiéra E, Hegera. V podstate sa k máločomu vyjadruje, dáva odpovede, ako ten politik z TV diskusie, hoci on je premiér a nie radový, ,opozičný politik NR SR.

Tak napr. na otázku účinnosti a efektívnosti „očkovacej lotérie“  sa vyjadril: „Prebehlo druhé kolo. Ja určite nie som človek, čo to hodnotí po prvom, či druhom kole.“

Paušálne sa k ničomu nepríjemnému jeho vlády a vládnych nominantov nevyjadruje, považuje to vždy „za predčasné“. Rovnako sa nevyjadruje z dôvodu „predčasnosti“ k obvineniu súčasného policajného prezidenta. Predstavme si, čo by robil, keby to bol nominant za vlády Smeru a on by bol v opozícii.

V nedávno zverejnenej diskusii pre jeden slovenský denník v spoluvlastníctve J. Sorosa, napr. dáva takéto odpovede (Otázky moderátorky sú napísané „bold“):

Bol Maroš Žilinka zlá voľba?  (odpoveď Hegera) Prosím vás, poďme ďalej.

Tak bol dobrá voľba?   Stále sa ma pýtate tú istú otázku. Nie je to téma, o ktorej by sme sa mali teraz rozprávať.

Maroš Žilinka … . Mal by sa takto správať generálny prokurátor? … Situáciu, samozrejme, silno vnímam, ale chcel by som v prvom rade povedať, že generálny prokurátor je nezávislý od vlády. … pre mňa dôležité, aby do toho prišiel odborný názor. … Predpoklad je, aby v tejto skupine boli odborníci, ktorí sa pozrú na celú situáciu a prinesú aj odpovede.

Ďalšia, dlhá otázka – odpoveď premiéra: „Tieto otázky musia byť zodpovedané. Mňa tiež bude zaujímať odpoveď na tieto otázky, ale v prvom rade odborná odpoveď. Je dôležité, aby sa k tomu vyjadrili ľudia, ktorí s tým majú bohatú skúsenosť.“

K rozhodnutiu GP v diskusii na TA3 „V politike“, o.i. aj:  Rešpektujem to, ja nekomentujem rozhodnutia orgánov v trestnom konaní. … Je to výsostne odborná téma, rád si počkám na vyjadrenie odborníkov.  … Do tejto polemiky určite nepôjdem, myslím si, že v tomto momente je dôležité venovať všetku pozornosť odbornej diskusii a potom, myslím si, že bude priestor aj na tieto otázky. V tomto momente ja chcem počkať na vyjadrenie tej odbornej komisie. …

Otázka „Bol Maroš Žilinka dobrou voľbou?“ – Opäť do tejto diskusie ja nechcem ísť, … Ja svoj názor nebudem komunikovať, lebo ja mám momentálne úplne inú úlohu a inú rolu … Moderátor – iste, ale od premiéra očakávajú jasný postoj, keď ho má aj napr. prezidentka Zuzana Čaputová , …. odpoveď   – „presne tak, odo mňa sa to určite nedozviete … .

V závere diskusie, keď ho moderátor „tlačil“ na zodpovedanie otázky o návšteve pápeža a možnej súvislosti so zvýšením očkovania, pohrozil predčasným odchodom. Ak na to máte nervy, pozrite si jeho rozhovor V politike na TA3, aby nebolo, že moje vyjadrenia sú „vytrhnuté z kontextu“.

Hoci sa Heger tvári suverénne, ako niektorí veľkí vodcovia, jasné a zrozumiteľné odpovede na aktuálne otázky, na ktoré ako premiér by mal odpovedať a zaujať jasné stanovisko, nemá. Je to alibizmus.

Asi by bolo zbytočné sa ho pýtať, kedy prejde jedna vila z Cannes do majetku Slovenskej republiky, čo nám z miesta činu pred voľbami sľubovali.

Zdroj: Screenshot Video Pravda

Ak by sme sa ho predsa len opýtali, jeho hypotetické odpovede by mohli vyzerať nasledovne

  1. Poďme na ďalšiu otázku.
  2. Je predčasné o tom hovoriť.
  3. Zatiaľ sme upratovali v prázdnej špajze po Ficovi.
  4. Bla – bla – bla.

Pre mnohých možno najlepšia odpoveď: Klamali sme Vás pred voľbami, sklamali sme Vás po voľbách, odchádzame z vlády a chceme predčasné voľby.

Ako to bolo za socializmu? (1)

19.11.2023

Na napísanie tohto blogu ma inšpirovali udalosti pri pripomienke 17.11.89, ako aj súčasná, neľahká a neperspektívna, ekonomická situácia, a to nielen na Slovensku, hoci zdá sa, že u nás je to najhoršie. Asi rovnaký čas som prežil v socializme aj v súčasnom dravom a primitívnom kapitalizme. Viem život obyčajného človeka, v oboch [...]

Prečo vlastne chudobnieme? Lebo vojna na Ukrajine?

31.10.2023

To, že sme z roka na rok, my Slováci, chudobnejší cítime nielen v našich peňaženkách, ale potvrdzujú to aj články na stránkach novín a odborných štúdií. Analýzy a komparácie so zvyškom Európy sa opierajú o dáta naslovovzatých odborníkov – finančníkov, ekonómov, atď. Na túto tému nedávno bol zverejnený aj článok v Pravde, pod [...]

Potreba zmeny času – upozornenie

28.10.2023

Môj priateľ, bývalý minister financií a podpredseda vlády mi cez Viber poslal upozornenie na potrebu zmeny času dnes, 28.10. Keďže ma na tú potrebu upozorňuje tiež bývalý minister financií a (dokonca) predseda vlády, preposielam to aj vám. Ďakujeme Igi.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 111
Celková čítanosť: 454613x
Priemerná čítanosť článkov: 4096x

Autor blogu

Kategórie