Založ si blog

Paradoxy a nezmysly tejto vlády!

Žijeme zvláštnu dobu. Za môj, nie krátky život, som toľko paradoxov, rozporov a nezmyselných vyhlásení od našich vládnych činiteľov, ešte nezažil ( a to som zažil aj Biľaka). Narodil som sa tesne pred vypuknutím SNP, tú prvú som prežil v nevedomí, ďalšie dve SNP –  plošné testovania, ako to definoval hlavný križiak vlády vo vojenských maskáčoch s českou potlačou (viď. obr. 3.), už pri plnom vedomí. Keď porovnáme počet mŕtvych, súčasnosť  „vysoko“ vedie nad originálnym, pôvodným a pravým SNP. Napriek tomu, že všetky opatrenia vlády, či priamo Matoviča boli (údajne) premyslené a v prospech ľudí, mali sme v rukách atomovku, čo dvakrát  „zhodili“ na celé Slovensko, dosiahli sme 1. miesto vo svete v počte úmrtí na Covid. Už od októbra 2020 jasne „vedieme“ aj v porovnaní so susednými štátmi.

Obr. 1. Pravda – dobre známy obrázok, len pre pripomenutie, kde nás naša vláda dostala.
Obr. 2. Denník N – Každú hodinu zomierajú 3 – 5 Slováci. Dňa 27.2. zomrelo 10 Slovákov každú hodinu.

Boli sme vo všetkom „najlepší“, teda podľa tlačoviek vlády, napriek tomu nemáme dostatok nemocničných lôžok, zdravotníkov, pľúcnych ventilátorov… . Okolité štáty, čo neboli tak „vynaliezaví“, ako Matovič a jeho vláda, pošlú nám na výpomoc zdravotníkov, ponúkajú svoje voľné nemocničné lôžkové kapacity. Už aj v Rumunsku majú voľnú kapacitu zdravotníkov. Pre nedostatok (údajne) personálu lekári sa majú rozhodovať, koho pripojiť na pľúcnu ventiláciu! Ešteže to budú robiť podľa transparentných a etických pravidiel!!! No, to nás určite utešuje.  Maďari sa pýtajú, akých odborníkov potrebujeme – môžeme si aj vybrať.

Aká vláda, také opatrenia! Už aj bývalý pašerák a pokútny obchodník, teraz druhý občan štátu, hovorí, že: „… ak sa vyriešia spory v koalícii, vláda môže normálne fungovať“ – z toho dedukujem, že vláda „nefunguje normálne“, nakoľko spory v koalícii sú na každodennom poriadku. Je úsmevné aj „úsilie“ Sulíka o prevzatie (aj) ministerstva zdravotníctva (ako keby min. hospodárstva fungovalo excelentne). Údajne „chce sa obetovať“. To mi pripomína jeho reakciu na spoločné raňajky s Kočnerom – „ja som obeťou Kočnera“ – vyhlásil. Áno, mal byť obeťou Kočnera, žiaľ má hrošiu kožu a „vždy je obeť“. Vždy preceňoval svoje schopnosti a obeťou sú skôr Slováci!

Podivná bola aj voľba špeciálneho prokurátora touto vládnou väčšinou. B. Kollár hovoril v TV, že: „Všetci kandidáti sú výborní uchádzači a každý z nich môže kvalitne vykonávať funkciu ŠP“. No, a na to zvolia práve Lipšica, o ktorom pri inej príležitosti vyhlásil  „…Dano je môj kamarát…“ (vtedy síce videl v TV jeho dvojča). Zvolili si práve toho Lipšica, ktorému počas súdneho procesu hlavná podozrivá z objednávky vraždy J. Kuciaka tyká – „…tebe nič nepoviem“ – možno aj vy ste to zaregistrovali ako Zsuzsová odvrkla Lipšicovi. V každej štátnej funkcii musíte mať čistý register trestov. Keď som sa uchádzal o funkciu vysokoškolského profesora po 70-ke, každý rok som musel predkladať „výpis z registra trestov“. Bezúhonnosť bola nutnou, nie však postačujúcou podmienkou, aby som si pomohol matematickým jazykom. Dnes v SK, od každého učiteľa sa vyžaduje „odpis z registra trestov“. Treba uviesť aj už zahladené uložené tresty. Učiteľ, aj najposlednejšej jednotriedky, musí mať čistý register trestov. Prvý muž špeciálnej prokuratúry, nemusí mať. Dokonca môže byť aj vo výkone trestu. D. Kováčik, ktorý nie je odsúdený, teda je nevinný, nemôže byť ŠP. Odsúdený vinný neprokurátor môže byť. Tak rozmýšľam, prečo by D. Kováčik, ako nevinný, nemohol „úradovať“ aj z väzby? Alebo práve preto ho zadržali, aby sa ho nejako zbavili? (Ten Fico asi bude mať zas pravdu)! Vládna koalícia vyhlasuje, že to nebola politická voľba. (Podľa nich, ale voľba D. Kováčika bola politickou voľbou). Už z princípu ŠP je politická voľba, keďže ho volia poslanci NR SR. NR je politický orgán, jeho rozhodnutia sú nutne politické. Keby nechceli politickú voľbu, asi by z procesu nevynechali prezidentku, ktorá by voľbu ŠP, politickú voľbu, mohla svojim  rozhodnutím „zmariť“.

Vládna koalícia, ktorí sú obyčajní ľudia, všetci sú rodina, všetko pre ľudí a samá sloboda a solidarita, miesto problémov obyčajných Slovákov však riešia len svoje vnútorné problémy. Napriek tomu, že sa častujú prívlastkami ako „idiot“, či „mimoriadne pomstychtivý“, alebo má vlastnosti chaotika a psychopata, nikto nechce odísť z vlády. Údajne, každý  chce plniť svoj volebný program, čo sľúbili ľuďom. Zatiaľ sa mi zdá, ako keby ich spoločným volebným programom bol len maximalizovať počet mŕtvych Slovákov.

Obr.3.  SME – cynická obluda

Frustrujúce je aj to, že väčšina vecí je ináč, ako to vláda deklaruje. Napr. príhoda z očkovania. Chcel som sa prihlásiť cez web, keď otvorili kategóriu 75+. Asi po dvoch týždňoch koncom januára, som našiel niekoľko voľných termínov na koniec februára. Nemohol som prihlásiť manželku, ktorá by sa dostala do tejto kategórie až 1.2. Čiže museli sme mať 75+ v deň prihlásenia, nie v deň očkovania. OK, uspokojil som sa, berú to dôsledne, takže správne. Aké však bolo moje prekvapenie, keď som sa dostal na očkovanie a z cca 30 čakajúcich som napočítal presne 5, ktorí zjavne mali 75+. Nehovoriac o tom, že termín bol naplánovaný na presný čas, napr. 12:38 hod. a v čakárni nás čakalo viac ako 30. „Jak to ty lidi dělaj“, zostáva mi záhadou.

Pri udelení pokuty pre občana z osady, vo výške na ktorú určite nemá, čo išiel po drevo do susedného okresu, zrejme po ceste nižšej triedy, som spozornel, že to s tým „uzáverom okresov“ myslia vážne. Minister vnútra dokonca deklaroval, že majú kapacity, aby to všetko odkontrolovali. Aj to tak vyzeralo, keď chytili toho, čo išiel pre kurivo. Nechodíme ani do prírody kvôli zákazu, prechádzame sa po dvore, alebo, ako môj priateľ, po balkóne. Covid sa importuje najmä zo zahraničia, uzatvorenie hraníc som považoval za správne. Môj známy, čo týždenne pendluje z Prahy, si náležite všetko pripravil, aby vyhovel vládnym nariadeniam a mohol sa patrične preukázať. Aké však bolo jeho prekvapenie, keď na hraniciach, na diaľnici, nie na ceste 3. triedy, policajta ani nevidel. Zrejme kontrolovali osadníkov niekde na Spiši. No, kto by potom túto vládu bral vážne?

Ešte jedna podivná úvaha aj nášho „dôveryhodného“ súdnictva. Sudca, čo rozhodoval o zmiernení väzby pre bývalého šéfa polície uviedol, o.i. že: „… Tibor G. bol zbalený keď ho prišla zaistiť NAKA a mal to vedieť od Kaliňáka“. Ja si myslím, že to vedel priamo od I. Matoviča, ktorý neraz vyhlasoval, že bývalí vrcholoví funkcionári „… majú doma šúchať nohami a čakať kedy u nich zaklope NAKA“. Zrejme T.G. poslúchol.

Ako to bolo za socializmu? (1)

19.11.2023

Na napísanie tohto blogu ma inšpirovali udalosti pri pripomienke 17.11.89, ako aj súčasná, neľahká a neperspektívna, ekonomická situácia, a to nielen na Slovensku, hoci zdá sa, že u nás je to najhoršie. Asi rovnaký čas som prežil v socializme aj v súčasnom dravom a primitívnom kapitalizme. Viem život obyčajného človeka, v oboch [...]

Prečo vlastne chudobnieme? Lebo vojna na Ukrajine?

31.10.2023

To, že sme z roka na rok, my Slováci, chudobnejší cítime nielen v našich peňaženkách, ale potvrdzujú to aj články na stránkach novín a odborných štúdií. Analýzy a komparácie so zvyškom Európy sa opierajú o dáta naslovovzatých odborníkov – finančníkov, ekonómov, atď. Na túto tému nedávno bol zverejnený aj článok v Pravde, pod [...]

Potreba zmeny času – upozornenie

28.10.2023

Môj priateľ, bývalý minister financií a podpredseda vlády mi cez Viber poslal upozornenie na potrebu zmeny času dnes, 28.10. Keďže ma na tú potrebu upozorňuje tiež bývalý minister financií a (dokonca) predseda vlády, preposielam to aj vám. Ďakujeme Igi.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 111
Celková čítanosť: 452769x
Priemerná čítanosť článkov: 4079x

Autor blogu

Kategórie