Založ si blog

Podporme iniciatívu „Bojujeme za naše gastro“.

Elektronické aj printové médiá sú dnes na Slovensku plné „protestu“ gastroprevádzok na východe, ale aj v ďalších regiónoch Slovenska. Podľa tlačovej správy z Pravdy:„Šéf rezortu vnútra Roman Mikulec (OĽANO) kritizoval majiteľov gastroprevádzok, ktorí chcú otvárať reštaurácie, aj napriek tomu, že to opatrenia neumožňujú. Označil to za hyenizmus. Ako poznamenal, ak si nevedia uvedomiť situáciu, príde tvrdý lockdown.“. Rétorika tohto ministra je rovnaká ako jeho  šéfa, ktorý o.i. uviedol na adresu p. prezidentky „ ak nepodporí povinné plošné testovanie (x – té v poradí), tak vyhlásime lockdown). Takže, buď – alebo! Tento pán minister, „skutočný generál (a nie nejaký kapitán z parlamentu)“, ako ho predstavil jeho stranícky šéf, našiel len slovo „hyenizmus (!)“ a deklaroval, že „polícia je pripravená na všetky možné riešenia“ – jasná vyhrážka miesto „pomáhať a chrániť“. Neviem čo pod tým presne myslel, ale keď „všetky možné riešenia“, napadá ma aj neprimerané násilie, ako to u našich policajtov nebýva nič výnimočné, či už jednotlivo, resp. skupinovo. Viem sa vžiť do situácie majiteľov  a zamestnancov týchto gastroprevádzok – živiteľov rodín. Podnikajú a pracujú legálne v zmysle zákona a zrejme plnia si aj všetky svoje povinnosti voči štátu. Oni nemôžu pracovať on – line, či mať „home office“, ako mnohí štátni zamestnanci. ONI nesmú otvoriť svoju prevádzku, aby som tam ja nemohol sadnúť! Ja, ako osoba ďaleko nad 70, s dobrým vzdelaním z éry komunizmu (ani som neopísal diplomovku) a ešte pri plnom zmysle, som „rád“, že mladý predseda vlády a jeho demagogickí ministri, o ktorých múdrosti, aj im naklonené média (ktorých je čím ďalej, tým menej) pochybujú, sa takto dojemne „starajú“ o mňa. Takto sa naposledy starala moja mama, keď som ešte čúral do plienok. Je veľa „prevádzok“, kde nejdem ani vtedy keď nie je vyhlásený výnimočný stav. Viem zvážiť, čo je vhodné, morálne a dobré (napriek tomu, že všetko čo je dobré a príjemné je nezdravé, alebo nemorálne, ako to hovorí jedna moja známa). Aj do gastroprevádzok by som vstúpil len vtedy, keď som presvedčený, že žiadne zdravotné riziko tam nie je, nič mi nehrozí. Ak by tam bol „nával“ či nedodržiavanie racionálnych hygienických opatrení, tam nevstúpim, a to z vlastnej vôle. Zrejme nevstúpia ani iní (normálni) ľudia. Kto tam vstúpi, tak na svoju zodpovednosť aj za rizika, že ev. „zomrie na chodbe nemocnice“, kde iné zdravotné problémy už aj tak neriešia. Mne stačí odporúčanie odborníkov, ako sa mám chovať. Napr. „Každý z nás môže pomôcť, ak už pred sviatkami výrazne zníži svoju mobilitu a kontakty len na tých, ktorých stretáva denne. Čím viac sa obmedzíme teraz, tým menšiemu riziku vystavíme našich blízkych za vianočným stolom,“ píšu vedci vo svojej výzve. Rozumnému človeku stačia racionálne odporúčania, nepotrebuje byť regulovaný zákazmi a už vôbec nie od tých, ako Matovič a spol.

Nechal som sa „dobrovoľne“ otestovať v 1. kole celoplošného testovania, aby som mohol ísť cez „dušičky“ na hrob svojich rodičov v susednom okrese, hoci ani cestou, ani na cintoríne som nikoho bližšie ako 2 m (ani 10 m), nestretol. Matovičov „modrý lístok“ nikto odo mňa nikde nechcel!

Takže, podporme „rebelujúcich“ prevádzkovateľov gatrozariadení, lebo  im tiež „ide o život“. Podporme ich za podmienok, ako to v RTVS uviedol iniciátor tejto iniciatívy, „pri dodržaní všetkých hygienický zásad a opatrení“. Či do ich interiéru pôjdem, alebo nepôjdem, závisí od toho,  ako tam zabezpečia odporúčané a racionálne hygienické opatrenia a záleží len na mojom slobodnom rozhodnutí a na vlastnú zodpovednosť. Nemusia ma „viesť za ruku“ nejakí primitívi, čo sa hrajú na mentorov, záchrancov a neomylných, hoci aj keď boli „osvietení duchom svätým“.

PS: Dňa 9.12. v Pravde boli zverejnené výsledky prieskumu SAV ohľadom správania sa Slovákov počas pandémie:

Z prieskumu vyplýva, že 86,3 percenta ľudí sa snaží v súčasnej pandemickej situácii minimalizovať čas trávený mimo domu.

Až 67,8 percenta ľudí zostáva doma aj pri slabých príznakoch akéhokoľvek respiračného ochorenia, aby nešírili vírusy.

Celkovo 66,6 percenta ľudí v prieskume uviedlo, že nákupy vykonáva v domácnosti len jeden z jej členov, 72,9 percenta ľudí si umyje ruky vždy, keď sa dotkne predmetu, ktorého sa dotýkali aj iní ľudia.

Slováci sú podľa prieskumu disciplinovaní aj v nosení rúšok, 72,9 percenta ho nosí na verejnosti vždy, a to bez ohľadu na to, či sa niekto iný nachádza v ich blízkosti. Celkovo 40,3 percenta ľudí uviedlo, že rúška nosia aj v rámci spoločných priestorov v bytových domoch.

Až 57% opýtaných prerušilo kontakt s rodinou, s ktorou nežijú v spoločnej domácnosti, 76 percent opýtaných prerušilo styky s kamarátmi.

Takže vidieť, že Slováci sa vedia správať zodpovedne a nepotrebujú nariadenia, zákazy a príkazy vlády!   

Ako to bolo za socializmu? (1)

19.11.2023

Na napísanie tohto blogu ma inšpirovali udalosti pri pripomienke 17.11.89, ako aj súčasná, neľahká a neperspektívna, ekonomická situácia, a to nielen na Slovensku, hoci zdá sa, že u nás je to najhoršie. Asi rovnaký čas som prežil v socializme aj v súčasnom dravom a primitívnom kapitalizme. Viem život obyčajného človeka, v oboch [...]

Prečo vlastne chudobnieme? Lebo vojna na Ukrajine?

31.10.2023

To, že sme z roka na rok, my Slováci, chudobnejší cítime nielen v našich peňaženkách, ale potvrdzujú to aj články na stránkach novín a odborných štúdií. Analýzy a komparácie so zvyškom Európy sa opierajú o dáta naslovovzatých odborníkov – finančníkov, ekonómov, atď. Na túto tému nedávno bol zverejnený aj článok v Pravde, pod [...]

Potreba zmeny času – upozornenie

28.10.2023

Môj priateľ, bývalý minister financií a podpredseda vlády mi cez Viber poslal upozornenie na potrebu zmeny času dnes, 28.10. Keďže ma na tú potrebu upozorňuje tiež bývalý minister financií a (dokonca) predseda vlády, preposielam to aj vám. Ďakujeme Igi.

zuby, zubár, čeľustný ortopéd, strojček, zubný strojček

Najvychytenejšie destinácie zubnej turistiky: Hrozí exodus Slovákov za lacnejším chrupom? Pozor na riziká, hovoria experti

25.04.2024 05:00

Kým pre našincov sú často výhodnejšie ceny za hranicami, za slovenskými zubármi cestujú pacienti aj z USA.

Matúš Šutaj Eštok, Vianoce, hasiči, policajti, Štedrý deň

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenam

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 111
Celková čítanosť: 454809x
Priemerná čítanosť článkov: 4097x

Autor blogu

Kategórie