Založ si blog

Načo je dobré očkovacie šialenstvo?

Počas svojho, (štatisticky) priemerne dlhého života, som bol nespočetnekrát očkovaný. Je pravdou, že doteraz sa ma nikdy nepýtali či sa chcem zaočkovať, alebo sa nechcem. V škole, kde asi ma najviac vakcinovali oznámili, že zajtra bude očkovanie, to zrejme preto, aby nás mamky doma predtým umyli (v 50. rokoch) a na druhý deň sa očkovalo. Našťastie som to dobre znášal, nikdy som nemal nejaké vedľajšie účinky. Pred niekoľkými rokmi ma moja (sympatická) pani doktorka sa nepýtala či sa chcem očkovať proti chrípke, jednoducho ako učiteľovi „mi to tam pichla“. Vtedy, keď som bol zaočkovaný, nemal chrípku. Očkovanie – vakcináciu teda chápem, ako moju ochranu pred nejakou nákazou, alebo hnusobou, ako to Matovič nazýva. Zo skúseností z minulosti mi vychádza, že keď si chcem chrániť svoje zdravie, tak sa preventívne zaočkujem, resp. beriem lieky, vitamíny. Je pravdou, že v prípade Covid vakcíny sú nie celkom dobre odskúšané – otestované a môže to, po dlhšej dobe, dopadnúť všelijako. Hovoria aj o neplodnosti. V mojom veku je to však beh na dlhú trať, ktorú nepredpokladám, že absolvujem. Takže, moju plodnosť negatívne neohrozuje. U mladých to však môže byť veľké riziko.

V prvej vlne pandémie som chápal prijímanie protipandemických opatrení z dôvodu, že pandémia zvyšovala obsadenosť nemocníc a neboli lôžka a kapacita na „bielu“ medicínu. Dnes je situácia iná, variant Omikron nespôsobuje preťaženie nemocníc a ich obsadenosť. Hospitalizácia, našťastie z dôvodu Covid klesá. Takže vakcináciou chránim svoje zdravie a moje zdravie je na mojej zodpovednosti a v mojom záujme. Ak sa niekto nechce dať zaočkovať, podľa tejto logiky „hazarduje“, či ohrozuje svoje zdravie. No a čo? Je to problém niekoho iného? Zrejme nie je. Je to problém každého jednotlivca a jeho zodpovednosť.

Z celej tejto očkovacej hystérie mi vychádza nasledovné:

  • Ide len o podporu zvyšovania zisku farmafiriem, a vlády to „hrajú“ len v ich prospech,
  • Ide o ochranu výdavkov zdravotníckych poisťovní, nakoľko náš pobyt v zdravotníckych zariadeniach ich stoji nemalé peniaze,
  • Očkovanie vôbec nie je účinné, lebo ak by bolo, prečo by som sa ja zaočkovaný, mal báť styku s nezaočkovaným? Preto by malo byť jedno, či napr. Djokovič je, alebo nie je zaočkovaný. On nikoho očkovaného neohrozuje.

Podľa môjho názoru neobstojí ani tvrdenie, že očkovanie je z dôvodu celoplošného boja proti nákaze. To platilo tak pred sto rokmi, keď svet nebol tak globalizovaný ako dnes. V tom čase nebol veľký pohyb ľudí, takže lokálne celoplošné očkovanie mohlo byť účinné, resp. obyvateľstvo a premorilo, resp. vymrelo. Nákaza sa zastavila. Dnes sa nákaza prenáša rýchlosťou „letu“ lietadiel a lokálne masové očkovanie nie je účinné proti šíreniu pandémie.

V tejto súvislosti, osobne, nechápem postup austrálskych úradov v prípade Djokoviča. Keď nie je zaočkovaný tak riskuje svoje zdravie a už vôbec nezaťažuje kapacitu austrálskych nemocníc. V prípade „Djokovič“ si myslím, že austrálska vláda prijala na začiatku pandémie veľmi prísne opatrenia a teraz, keď aj u nich „zúri“ pandémia a dosahujú rekordný počet úmrtí, fiasko si nemôžu priznať, alebo jednoducho nechcú, aby Nole opäť vyhral. Turnaj namiesto „Australian open“, by však mali nazvať „Australian open for vakcinated only“, alebo mali by to uskutočniť v dvoch vetvách, pre očkovaných a neočkovaných.

Teraz, spätne, je zrejmé, že aj niekoľko kôl testovacieho „šialenstva“ bolo zbytočné, vidíme, že pandemická „vlna za vlnou sa valí“, aby som použil slová známeho básnika.

Dodávam, že z dôvodu, aby som si chránil svoje zdravie, som sa nechal 3 x zaočkovať aj proti Covid-u a je mi jedno, či moji kamaráti s ktorými sa stýkam sú, alebo nie sú zaočkovaní. Je to ich problém.

Pripúšťam však, že nemusím celkom dobre chápať túto problematiku, ale ak mi to niekto vysvetlí, rád a poučím. Dobrý farár sa do smrti učí, hovorievala moja mama.

Aby som si zodpovedal v nadpise položenú rečnícku otázku, „Načo je dobré očkovacie šialenstvo?“, mne vychádza, že na nič nie je dobré!

Ako to bolo za socializmu? (1)

19.11.2023

Na napísanie tohto blogu ma inšpirovali udalosti pri pripomienke 17.11.89, ako aj súčasná, neľahká a neperspektívna, ekonomická situácia, a to nielen na Slovensku, hoci zdá sa, že u nás je to najhoršie. Asi rovnaký čas som prežil v socializme aj v súčasnom dravom a primitívnom kapitalizme. Viem život obyčajného človeka, v oboch [...]

Prečo vlastne chudobnieme? Lebo vojna na Ukrajine?

31.10.2023

To, že sme z roka na rok, my Slováci, chudobnejší cítime nielen v našich peňaženkách, ale potvrdzujú to aj články na stránkach novín a odborných štúdií. Analýzy a komparácie so zvyškom Európy sa opierajú o dáta naslovovzatých odborníkov – finančníkov, ekonómov, atď. Na túto tému nedávno bol zverejnený aj článok v Pravde, pod [...]

Potreba zmeny času – upozornenie

28.10.2023

Môj priateľ, bývalý minister financií a podpredseda vlády mi cez Viber poslal upozornenie na potrebu zmeny času dnes, 28.10. Keďže ma na tú potrebu upozorňuje tiež bývalý minister financií a (dokonca) predseda vlády, preposielam to aj vám. Ďakujeme Igi.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 111
Celková čítanosť: 452749x
Priemerná čítanosť článkov: 4079x

Autor blogu

Kategórie