Povolebné anomálie v mediálnom priestore.

16. októbra 2023, ninko, Nezaradené

Po voľbách, sa mi zdá, že mediálny priestor je ešte viac zmätený, ako to bolo pred voľbami. Voľby jasne vyhral SMER – SSD, čo je vidieť aj z povolebnej mapy SR.

Obr.: Zdroj Pravda

V okresoch, kde nevyhral SMER – SSD, sa umiestnil ako 2. v poradí, až na okres B. Bystrica, kde bol v poradí ako tretí. Vôľa voličov je úplne jasná a mala by sa akceptovať vo všetkých vládnych orgánoch a samozrejme aj v mediálnom priestore.

P. prezidentka poverila víťaza volieb so zostavením parlamentnej väčšiny, SMER – SSD, zjavne proti svojej vôli. Predseda strany dostal na to len 14 dní, zrejme preto, aby SK nebola dlho bez vlády bez dôvery. Pani prezidentke zjavne nevadilo, že Slovensko bolo 9 mesiacov bez dôveryhodnej vlády. Preto mala teraz tak naponáhlo?

Za nezvyklé považujem aj jej povolebné rokovania s predstaviteľmi všetkých politických strán, ktoré sa dostali do NR SR. Preto to považujem za nezvyklé, lebo to v doterajšej histórii SK nemá obdobu, ale najmä preto, že p. prezidentka sa neobťažovala radiť  sa – komunikovať s parlamentnými stranami, pred menovaním „úradníckej“ vlády, teda vlády „odborníkov“. Takže Ódorova vláda nie je z vôle ľudu – voličov, ale z jej výhradnej vôle p. prezidentky.

Prezidentka poverila zastavením vlády víťaza volieb, v zmysle slovenských tradícií. P. Fico čakal na poverenie od prezidentky, ale nestačil som sa diviť, keď paralelne zostavoval vládu aj predseda PS, a to bez akéhokoľvek oficiálneho poverenia. (Možno, neoficiálne, bol aj ON poverený). Ich počínanie mi pripadalo ako ozajstná prostitúcia, keď sa „vynukovali“ za každú cenu, len aby boli vo vláde. PS nevyhralo voľby, aj keď im pomáhali aj mimovládne organizácie, ktoré boli ochotní zaplatiť aj dva vlaky z ČR, len aby študenti prišli voliť, nakoľko u nich bola vysoká pravdepodobnosť, že budú voliť PS.

To ale všetko nič čo sa dialo už po voľbách, v jednej spravodajskej TV. Bola diskusia za účasti štyroch zástupcov strán, ktorých p. Fico nepozval na rokovania o zložení novej vlády. Diskusia, bez  budúcich vládnych strán, akú mohla mať úroveň? Ja som sa na to síce nepozeral, lebo nebolo ťažké predikovať priebeh diskusie, kde lúzri  budú „vylizovať“ svoje rany po neúspešných voľbách a ohovárať, najmä, víťaza volieb. Určite predpovedali a odsudzovali budúce, nimi predpokladané, teda hypotetické chyby koalície. Ohovárali tí, ktorí túto krajinu priviedli na „okraj priepasť“ a úplne všetko, čo sa dalo dodrb… Teda až na KDH, ktorá nebola zvolená do NR SR, preto nemohla byť ani v minulej koalícii a nič nepokaziť.

Hoci som besedu nesledoval, nedalo mi neprečítať v Pravde komentovanie priebehu diskusie. Takto aj Pravda urobila „dobrú“ službu víťaznej koalícii.

Nedá mi, aby som nepripojil niektoré svoje poznámky k vyjadreniam diskutujúcich, ako to zverejnila Pravda TU.