Milý balíček od p. Matoviča.

24. decembra 2020, ninko, Nezaradené

Niektoré médiá nám sprostredkovali milý balíček od I. Matoviča, ktorý zverejnil na svojom FB.

Pripojil aj odkaz: „Som mojim spolupracovníkom rozdal … tak jeden balíček aj k Vám❤ #ZdraviePrajem

Je v karanténe, čo určite spôsobil Sulík, alebo Čaputová. Môže nás tešiť, že p. Matovič z karantény myslí na svojich „podriadených“, teda na nás a posiela nám, aspoň elektronický,  „jeden balíček“ profesionálne vyzerajúcich medovníkov. Neviem síce, či balíček posiela priamo „nám“, alebo len „k nám“, že si pre to niekto príde.

Slovenčina je veľmi krásna reč, ale ťažká. Má aj pevný slovosled, a to: podmet, prísudok, ostatné vetné členy, tak sme sa to učili na základnej škole. Takže si myslím, že celkom správne po slovensky by to malo byť: „ Mojim (svojim?) spolupracovníkom som rozdal … tak jeden balíček aj Vám“.

Vtipná je aj vizitka na balíčku. „One time… Next time“. Uvedenie týchto anglických výrazov môže byť z dôvodu, že:

Keď používa „kombinovaný jazyk“, mohol by aspoň časť v slovenčine napísať správne, teda:

One time veselé Vianoce

Next time šťastný nový rok.

Je to od p. Matoviča milé, ale aj forma dopĺňa obsah. Už by mohol mať svojho hovorcu. (Aj ja robím chyby, ale nie som premiérom SR.)

Pekné sviatky Vám všetkým.